סקר הנהלה
 

 

מהו סקר הנהלה?

סקר ההנהלה הינו אחד מאבני היסוד בתקן ISO 9001. מטרתו של סקר ההנהלה היא להציב מבט מראה נגדית ביקורתית שמשקפת ראיה מקצועית לכאורה "חיצונית" שמטבע הדברים מרבית החברות נוטות לעסוק בנושאים תפעולים דחופים ומחייבים ולא להיחשף בפריזמה רחבה לסוגיות מהותיות שכל אחרון וחברה ראוי שייוודעו להן לצד המהלכים התפעוליים השוטפים  בחיי חברות דוגמת:

1.    האם ביצועי הספקים של החברה עומדים בדרישות סף להם התחייבו?
2.    האם מטרות האיכות שהגדירו הנהלות החברות אכן תקפות?
3.    האם אבטחת האיכות ושימור לקוחות סבירה/ממוצעת ו/או פחותה לזה?
4.    כיצד הלקוחות והספקים רואים בנו כחברה איתנה, יציבה הן באיכות מוצרינו ובמוסר התשלומים שלנו?

סקר סיכונים בארגון - כדאי להכיר

סקר הנהלה
 

שכיחות ותדירות סקרי הנהלה

בתקן ISO 9001 למעשה לא קיימת התייחסות לזמנים או ללוחות זמנים לביצוע. הדרישה היא לקיים את הסקר במרווחי זמן קבועים ומתוכננים מראש. המנהג המקובל הוא לקיים את הסקר אחת לשנה. ישנם ארגונים אשר נוהגים לקיים את הסקר בסיומה של שנה קלנדרית וישנם אחרים הנוהגים לקיימו בהתאם למועדי מבדקי ההתעדה השנתיים. 2 האפשרויות מקובלות.
 

בעלי עניין/אינטרס שאמורים להשתתף בסקר ההנהלה

סקר הנהלה הינו דיון במעמד ההנהלה הבכירה בארגון. המושג "הנהלה בכירה" משתנה בין ארגון לארגון. באופן טבעי, בכל ארגון ההנהלה הבכירה תכלול את המנכ"ל והסמנכ"לים אך ישנם גורמים נוספים. למשל, בארגונים יצרניים נהוג ואף רצוי שבסקר ההנהלה יהיו נוכחים מנהל הייצור ומבקר האיכות. בארגוניים יצרניים אשר מפתחים מוצרים ושירותים חדשניים ייקחו חלק בסקר גם מהנדס החברה ומנהל הפיתוח. בארגונים אשר ליבת עשייתם הנה ייבוא נדרש שאנשי הרכש הבכירים ייקחו חלק וכיוצא בזה.
 

במה דנים ולמה מתכנסים

מטרתו של סקר הנהלה הינו לכנס את כל בעלי עניין/אינטרס  הבכירים ואלו שבדרגות ביניים של החברה לאמוד את ביצועי הפעילות בשנה החולפת של החברה על מנת לקבל החלטות אופרטיביות להמשך הדרך לצורך יצירת שיפור מתמיד.

בסקר ההנהלה קיימות תשומות רבות הנדרשות בדיון נפרט  את העיקריות שבהן:

א.     בחינת ביצוע מטלות קודמות שהועלו בעבר ובישיבות קודמות.
ב.    שינויים חיצוניים ופנימיים הרלוונטיים לפעילות החברה.
ג.    קבלת משוב על ביצועי מחלקות החברה, מידע על תקלות ופעולות מתקנות.
ד.    תוצאות של בדיקות ניטור ומדידה ותוצאות מבדקים פנימיים וחיצוניים.
ה.    משוב מבעלי עניין כמו לקוחות ספקים קבלני משנה עובדים וכד'.


תפוקות מהסקר

החלטות הקשורות להזדמנות לשיפורים ושינויים במערכת אבטחת המידע. מטלות יועברו למבצעים כולל לוח זמנים ואחריות. סקרי ההנהלה יתועדו ויופצו לנוגעים בדבר וישמשו ככלי בקרה עיקרי לקידום הנושא בחברה.

 

מהו גורם כלכלי מאושר? מידע נוסף

ניהול סיכונים תפעוליים בארגון - כתבה

מהו המבנה של סקר סיכונים בארגון? לחץ כאן

 

 

 

 

בקשה להתייעצות- הצעת מחיר
Company Slogan

There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority have suffered alteration in some form.

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

שלח

תודה שפניתם אלינו.

המייל נשלח בהצלחה

 

שם מלא:

* שדה חובה 

טלפון:

* שדה חובה

דוא"ל:

*שדה חובה

תוכן ההודעה:

*שדה חובה

תחום התענינות: