שירות חדש - ביקורת ספקים - C-TPAT - "גורם כלכלי מאושר"
להפוך ל"גורם כלכלי מאושר"
לקוחותינו מקבלים הסמכה לפעול מול תאגידי ענק כספקי בית בתחומי עיסוק שונים ומגוונים. חברות רבות שפועלות מול תאגידים גלובליים נדרשים לעבור מעת לעת סדרת ביקורות בתחומי עיסוק מגוונים על מנת לעמוד במדיניות אותם תאגידים.
מטרת הביקורות היא לוודא שהחברות והספקים אשר משרתים את התאגידים פועלים בהתאם לסטנדרטים ועומדים בדרישות באמות המידה שנקבעו ע"י מחלקת ההסמכה של תאגידים הגלובליים במגוון רחב של פעילות לדוגמה: אופן קליטה של עובדים לחברה, תהליכי הדרכה והסמכה שניתנים לעובדים, קבלנים ומבקרים, שמירה על צנעת הפרט, שמירה על מידע השייך לארגון, עמידה בדרישות רגולטיביות שהוגדרו ע"י התאגידים בכל הקשור לשכר הוגן, תנאי עבודה טובים ובטיחותיים, שמירה על סטריליות של שרשרת היצור והאספקה של המוצרים לשמם מייצרים חברות שנבחנות את המוצרים של התאגידים וכדומה. רק כך ניתן להפוך להיות "גורם כלכלי מאושר".
בנוסף, הביקורות עוסקות גם בלימוד והכשרה בקרב החברות והספקים על מנת לתקן את הליקויים על הצד הטוב ביותר באמצעות הגדרת פרמטרים או לפי שיטת הרמזורים אשר לפיה רמזור אדום מהווה תקלה משמעותית שאינה מאפשרת המשך פעילות מול החברות והספקים, רמזור צהוב מהווה התראה לפני הפסקה של הפעילות של התאגיד מול החברה ובספק האסטרטגי ורמזור ירוק שלפיו הביקורת הספציפית עליה נבחנו החברות והספקים עברה בהצלחה.
נציגי הבקרה מטעם החברות הגלובליות מחולקים כך שצוות ביקורת אחד הינו מקומי והצוות ביקורת נוסף מגיע ממדינה זרה אחרת, כאשר החברות הגלובליות אינם נשענות אך ורק על צוות ביקורת יחיד אלא תמיד מעמידות צוות ביקורת נוסף על אותם סעיפים שנבדקו ע'י צוות אחר וזאת על מנת שלא ייווצר "משוא פנים" או אינטריגות כלשהן בין המבקרים למבוקרים. כאשר בכל פעם הצוותים הללו מבצעים בדיקה בתחום צר ויחיד בלבד ובנושא אחר.
כיצד מצטרפים לתוכנית "גורם כלכלי מאושר"? לחץ לפרטים
למי זה מתאים?
למעשה מרבית הגופים/חברות/מפעלים אשר מייצרים או מפתחים מוצרים סופי או חלקי מוצרים להם זיקה ישירה למוצר הסופי של החברות הגלובליות נדרשים לעבור מבדקים מגוונים שמחולקים לתחומים העוסקים: בקליטה וגיוס עובדים, הכשרת עובדים ובקרה על פעילותם, תהליכי עבודה עם מערכות מידע ממוחשבות ,תהליכי סינון ובקרה על הולכי רגל, כלי רכב, מידור תנועה של כלי רכב/הולכי רגל במחלקות הסטריליות, תהליכי אחסון ושינוע לנמלים ושדות תעופה, נהלי עבודה, הדרכות, בקרות יזומות ואקראיות.
מדיניות זו מושתתת על 2 רגלים מרכזיות רגל אחת נשענת על רגולציה פנימית של המדינה בה שוכנים התאגידים רגל נוספת נשענת על מדיניות פנימית של התאגידים, כלומר אם התאגיד הינו אמריקאי יש לו חוקים משלו כנ'ל תאגיד אירופאי כאשר במרבית המקרים מדובר על הגדרות דוגמת- ניהול שרשרת יצור/אספקה בנתיבי תחבורה יבשתיים/ימיים/אוויריים אשר מבטחים עמידה על כללי בקרה בכל שלב יצור המוצרים (חומר) מסמכי תיעוד כלומר וידוא שקיים תהליך אריזה מאובטח, נלווים מסמכים רלוונטיים המתעדים(יומן מסע) של המוצרים וכד'.
השירות שאנו מספקים הוא
ייצוג ביטחוני/בטיחותי של גופי תעשיה (מפעלים/ספקי שירותים) במדינת ישראל/במקרב מספר מדינות באירופה הנדרשות לפעול על פי אמות המידה של תאגידי ענק אותם הם משרתים.
1.ייצוג הלקוחות בעת מהלך הביקורות החיצוניות שמתבצעות ע"י נציגי אותם תאגידים.
2. ליקוט כלל ההערות שלהן נדרשים היצרנים בישראל לתקן.
3.הגדרת תכנית פעולה בשת"פ עם בעלי תפקידים רלוונטיים בקרב אותם יצרנים ישראליים/חו"ל שעיקרה:
3.1 קביעת מדיניות ביטחון.
3.2 שכתוב נהלי ביטחון רלוונטיים.
3.3.הדרכה לכל הגורמים (בעלי תפקידים מקרב אותם יצרנים ישראלים/חו"ל וספקי אסטרטגים/רלוונטיים להן קיימת זיקה ישירה ליישום מדיניות ונהלי הביטחון.
3.4 הכנת מסמך מרכז הכולל פעולות מתקנות עבור צוותי הביקורת אשר נשלח ע"י אותם תאגידים ע"פ המועדים שהוקצבו בחלק מהמקרים אותם יצרנים שאנו מספקים נדרשים לספק פתרונות קצרי זמן וחלקן בפריסה חצי שנתית/שנתית.
3.5 קבלת היזון חוזר מצוותי הביקורות שכולל אישור/פעולות מתקנות נוספות.
3.6 תיאום מועדי ביקורת לסבב נוסף מול נציג יצוות הביקורות. ליווי צוות הביקורת בשנית באתר הלקוח ע"מ להציג את הליקויים שעלו ותוקנו.
3.7 קבלת היזון חוזר נוסף ע'י נציגי צ. הביקורות.
3.8 סוף תהליך.
למידע נוסף אודות שלומי אדר ייעוץ בטחוני - לחץ כאן