ניהול סיכונים תפעוליים בארגון


ניהול סיכונים תפעוליים

 

  • ממה מורכבת תוכנית ניהול סיכונים בעסקים?
  • במה היא יכולה להועיל לעסק?
  • מה חשיבותה של תוכנית שכזו?


1.    הגדלת הסיכוי להשיג יעדי הארגון
2.    שיפור שליטה ופיקוח של הנהלה אחר הפעילות השוטפת
3.    יצירת בסיס מידע מהימן ומלא לקבלת החלטות ותכנון עתידי
4.    ניצול מיטבי של משאבי הארגון
5.    הטמעת תרבות ארגונית של ניהול סיכונים אקטיבי
6.    חיזוק אמון הציבור בארגון
7.    שיפור נהלים והפיכתם לאפקטיביים
8.    הקטנת זמן תגובה בקרות אירוע כשל
9.    הימנעות מהוצאות מיותרות
 

שלבים עיקריים בתהליך ניהול הסיכונים

1.    ביצוע סקר סיכונים
2.    הערכת אומדן הסיכון
3.    יצירת מפת סיכונים תפעולית
4.    גיבוש תוכנית ניהול סיכונים בעסקים
5.    ניהול שוטף

מהי תוכנית המשכיות עסקית (BCP) ? מידע נוסף

 

ניהול סיכונים תפעוליים

 

באילו סיכונים מדובר?
 

  • שיבושים במערכות התשתית (כוח, מיזוג, מים, אינסטלציה, תחבורה וכו')
  • מעידות ומעילות
  • ליקויי אבטחת מידע
  • שיבושים במערכות שיגור והפצה
  • תקלות במערכות התקשורת והמחשוב
  • בעיות כ"א וארגונומיה
  • חומרים
  • כלים
  • וכד'

 

מה המענה לכל סיכון?
 

  • בניית מתודולוגיה ממשלתית לניהול סיכונים תפעוליים
  • גיבוש קטגוריות סיכון ובנק סיכונים לאור מקורות הסיכון הייחודיים לארגון
  • יישום והטמעה של מערכות מידע התומכות בתהליך ניהול סיכונים תפעוליים
  • הובלת תהליכי ניהול סיכונים ותוכניות לטיפול בסיכונים
  • בניית מערך הכשרות למנהלי סיכונים ולמשתמשי מערכת המידע לניהול סיכונים

 

איך ניתן להיערך למול הסיכונים?
 

ההתמודדות עם הסיכונים המרכזיים כוללת: פעולות מונעות Preventive Actions - פעולות שמטרתן להקטין מראש את רמת הסיכון (את הסבירות להתרחשות או את חומרת הסיכון, או שניהם). פעולות אלו יש לבצע בדרך כלל מוקדם ככל האפשר ובכל מקרה לפני התרחשות האירוע המתואר בסיכון.
 

תוכנית מגירה BCP (ראשי תיבות של Business Continuation Plan) - תוכנית המשכיות עסקית. תהליך שארגון נדרש לעשות כדי להבטיח שפעילותו החיונית תמשיך תוך כדי ואחרי אסון.
 

פעולות מתקנות Corrective Actions - בהתאם לתכנון מקדים.


פעולות שיש לבצע לאחר התרחשות האירוע המתואר בסיכון כדי להתגבר על הקושי שנוצר

ההתמודדות נבחנת לפי ההצלחה בהורדת רמת הסיכון, התשומות הנדרשות, הקושי ביישום וקריטריונים נוספים.על הארגון לבנות תוכנית עבודה להתמודדות עם הסיכונים שתכלול:

•          לו"ז לביצוע פעילויות התמודדות
•         אחראים לביצוע
•         משאבים לביצוע פעילויות
•         אבני דרך בהן תתבצע בקרה על התקדמות הפעילויות השונות ועל האפקטיביות של אותן פעילויות
 

פונקצית ניהול סיכונים

מומלץ על הקמת פונקציה המסייעת בניהול סיכונים (RMO-Risk Manager Office), שתפקידה:

•         אינטגרציה של ניהול סיכונים לרוחב הארגון
•         איסוף נתונים על התקדמות ביצוע תוכנית ההתמודדות ובדיקת איכותם
•         טיוב הנתונים שנאספו
•         תכנון והפקת דוחות סטאטוס ניהול סיכונים וסיוע בהבנת הדוחות
•         סיוע בהגדרת פעילויות התמודדות.
 


תוכנית ניהול סיכונים בעסקים
 

למידע נוסף אודות שלומי אדר ייעוץ בטחוני - לחץ כאן

תוכנה לניהול סיכונים תפעוליים בארגון - כדאי להכיר!

תוכנה לניהול סקרי ביטחון (DRP) - לחץ לפרטים

מהו סקר הנהלה? כלי ביקורת חשוב

 

 

 

 

 

בקשה להתייעצות- הצעת מחיר
Company Slogan

There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority have suffered alteration in some form.