אובדן פחת
אובדן פחת בחברות וארגונים
מושגים מרכזיים -
אובדן מוצרים - ערך אובדן המוצרים הוא ההפרש בין ערכם הקמעונאי במונחי מכירה של המוצרים שהתקבלו בעסק לבין ערכי הפדיון של מוצרים אלו בעת מכירתם. הפרש זה כולל בתוכו את כל הפערים הנוצרים החל מקבלת המוצר מהספק, דרך אחסון המוצרים, סידורם על המדף ועד לדלפק הקופה.
אובדן כספי - ערך הנזק הכספי הוא הסכום החסר כתוצאה מטעויות, תהליכי עבודה לא נכונים או מעשים בלתי ראויים של עובדים או לקוחות.
היכן נמצאים בעיקר תהליכי הפחת והאבדנים - כ-80% מהנזקים מקורם במעשי צוות העובדים והלקוחות יותר ממחצית האובדנים מקורם בצוות העובדים היקף הנזק ממעשי העובדים גבוה משמעותית מנזקי הלקוחות:
קופה 32%
עובדים כללי 24%
קבלת סחורה 10%
גניבת לקוחות 21%
תמחור 5%
טעות בתהליכים 4%
נזק יזום/ בשגגה
השירות שלנו בנושא אובדן פחת
השירותים שניתנים ע"י חברתנו במסגרת מניעת האובדן מאפשרים לחברות /עסקים לשמר את רווחיותם ולשפרה במסגרת הפעילות השוטפת מתוך היקפי פעילותו ע'י התמקדות בשתי מהלכים עיקריים: אובדן מוצרים ואובדן כספי (מניעת אבדן וצמצום פחת)
על איזה צורך עונה השירות שלנו?
הפחתת רמת האובדן וצמצום הפחת שמשמעותם הישירה / עקיפה השפעה מיידית על הגדלת הרווחיות
עבור מי מיועד השירות?
- רשתות קמעונות
- מרכזים לוגיסטיים/מחסנים קטנים
- חברות הפצה /שינוע/אחסון
- מפעלי מזון/תרופות/ אריזות /ח'ג/מוצרים מתכלים
- יצרנים/יבואנים של מוצרים קבועים/מתכלים (פלסטיק, גז, מתכת)
- יצרני /ספקי תשתיות אנרגיה
- יצרני דלקים/אנרגיה
- ספקי שירותי תחבורה-ביבשה /בים ובאוויר
הפתרון שחברתנו מציעה למימוש
> זיהוי הבעיות בעזרת ביצוע סקרי סיכונים ע"ב תדיר
> פיתוח תכנית למניעת אבדן הגברת המודעות והדרכה בעזרת סיכול ומניעה ולא גילוי ותפיסה של המבצעים
> בקרה וביקורת - בעזרת הגדרת כלים/שיטות טכנולוגיות ופרסונליות (תשאולים) על כלל מערכות ניהול מלאי
> שימוש בכלי מדידה ע"מ לאתר ולהתחקות אחר פרצות במערכות הבקרה המגוונות.
סקר אובדן פחת - הכלי האידיאלי לצמצום האובדן