מה זה BCP? (שרידות עסקית)


BCP - Business Continuity Plan

 

מהו ניהול אחראי המאפשר המשכיות עסקית בזמן משבר?
 

מדובר בניהול הוליסטי המזהה פוטנציאל של איומים לארגון ואת ההשפעות לתפעול העסק שעלולים לגרום אותם איומים במידה ויתממשו ואשר מספק מסגרת ארגונית עם יכולת תגובה אפקטיבית המבטיחה את האינטרסים של בעלי העניין המרכזיים, המוניטין, המותג ופעילויות יוצרות ערך.

מכאן נגזרת תכנית המשכיות עסקית - Business Continuity Plan (BCP) שהינה אוסף מתועד של פרוצדורות ומידע שפותח, נאסף וחובר ומוחזק מוכן לשימוש באירוע לאפשר לארגון להמשיך ולספק מוצרים חיוניים ושירותים ברמה מקובלת המוגדרת מראש.

תוכנית שרידות עסקית בישראל (BCP)

כיוון שבישראל, אירוע חירום אינו שאלה של אם, אלא של מתי - הערכות חכמה לכלל תרחישי החירום ממזערת נזקים בטווח הקצר והארוך וממקסמת התנהלות תקינה בדומה למצב שגרה עבור כל ארגון. רמת המוכנות וההתנהלות של הארגון בשעת חירום יכולה להיות ההבדל בין להיות או לחדול. לכן, לכל ארגון נדרשת תכנית ניהול BCM אשר נותנת מענה מקיף לכל מערך התפעול.

מה כוללת תוכנית שכזו?

התכנית צריכה להגדיר באיזה אופן הארגון מתנהל במצבי חירום. כאשר ישנם מצבי חירום צפויים מראש ומצבי חירום פנימיים בתוך הארגון כגון: משבר כלכלי, קריסה של תשתיות ייצור, נזק באיכות המוצר או כל תרחיש אחר אשר משבש את השגרה התפעולית של הארגון ועשוי לגרום לנזקים.

אילו תרחישים רלוונטיים עבור העסק שלך?

ישנם תרחישי חירום שמתרחשים בעקבות שינויים סביבתיים כגון: אסונות טבע למיניהם, רעידות אדמה, קריסה של תשתיות חשמל וכדומה.. או תרחישי חירום פנימיים כגון: קריסה של מבנים/קומות, הפסקת חשמל, משבר כספי או הונאה. תרחישים אלו הם משבר גדול עבור כל ארגון. באמצעות ה-BCM, ניתן להבנות תהליך שחוצה את כל האגפים/מחלקות האסטרטגיות בארגון שבו מוגדרים כל התהליכים החיוניים למצבי חירום. באמצעות שילוב בין המערכות הארגון יכול להתמודד עם כל תרחיש בתוך הארגון ומחוצה לו.

תוכנית שרידות עסקית משנה את ההתנהלות בשגרה!

תכנית זו בנויה על הערכות בשגרה - מגדירים מה צריך כדי להתכונן בשגרה- גם עבור אלה שמייצרים וגם עבור אלה שתומכים בארגון. כלומר בוחנים מה צריך להכין בשגרה על מנת להיערך לקראת כניסה למצב חירום עתידי או מה צריך להכין בשגרה בהינתן מצב שנוצר אירוע חירום מיידי. התכנית כוללת את הפעולות הנדרשות של הארגון,  החל משלב קבלת הביקושים, תכנון, פריקה במחסנים של חומרי גלם הזרמתם לתהליכי היצור ואספקתם ללקוחות קצה. התהליך הוא להיערך בשגרה, להיערך לקראת מצב חירום ואחר מכן להיערך לשיקום והתאוששות עסקית.


ניהול סיכונים בארגון - ככה עושים את זה כמו שצריך

התאוששות מהירה מאסון באמצעות תוכנת DRP - לחץ כאן

 

 

 

 

Company Slogan

There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority have suffered alteration in some form.